Özet:
Bu tezin amacı, Batı'nın liberal kapitalist sistem doğrultusunda oluşturduğu müzik endüstrisini ve bu endüstrinin egemenliğini sağlamlaştırmasına yarayan teknolojileri Türkiye'de hangi politikaları izleyerek yerleştirdiğinin araştırılmasıdır. Bu çalışmada günümüzde Türkiye'de müzik alanında incelenmesi gereken ama üzerinde fazlaca durulmamış oluşumlar hakkında bir inceleme yapma gereği ile yola çıkılarak müziğin üretimi, dağıtımı ve tüketimi üzerindeki güç odakları incelenmiştir. Türkiye'de 1990 öncesi kültür politikalarının 90'lar sonrası dönemle ilişkilendirilebilecek yönleri bir şekilde ele alınmıştır. 1990 sonrası dönemin oluşumları "merkezsizleşme", "melezleşme" ve "popülerleşme" kavramları üzerinden açıklanmıştır. "Müzik endüstrisinde üretim, dağıtım ve tüketim odakları" adlı ana bölümde müzik endüstrisinin gelişim ve büyüme süreçleri incelemesinden sonra Amerikan pazar ekonomisi etkili kültür politikalarının, müziğin üretim, dağıtım ve tüketim süreçleri üzerinde nasıl bir etki yarattığı ve Batı'nın müzikal üretiminin egemenliğini nasıl geliştirdiği, bunu ne gibi yollar izleyerek gerçekleştirdiği incelenmiştir. Sonuçta müzik endüstrisinin, içinde yer aldığı toplumsal, kültürel ve ekonomik sistemin özelliklerini kendi sahasında eriterek yeniden ürettiğinin ve bunu müzikal üretim ve tüketim politikalarına yansıtarak müzik tüketicisine ulaştırdığının altı çizilmiştir. Anahtar Kelimeler: "üretim", "dağıtım", "tüketim", "teknoloji".