Abstract:
İnteraktif sistemlerin arayüz tasarımında bir mesajın anlatımı için görsel çözümler her zaman tek basma yeterli olmamaktadır. Sesin görüntü ile beraber kullanımı da çok önemlidir. Bu gerçek ortadayken, interaktif medya tasannu eğitiminde, çoğu öğrencinin, sesi de içine alan yaratıcı ve işlevsel interaktivite önerileri üretmekte zorlandıkları görülmektedir. Tez çalışması, 1999-2005 yıllan arasında, Yıldız Teknik Üniversitesi, İletişim Tasannu Bölümünde yapılmış olan öğrenci projeleri incelenerek, interaktif medya amaçlı ses tasannu eğitimine yönelik yapının incelenmesini hedef almaktadır. Bu çalışmada, öncelikle dünyada interaktif medya tasannu için verilen ses dersleri incelenmiş, Yıldız Teknik Üniversitesi, İletişim Tasannu Bölümünde, 1999 yılından itibaren ses dersi almış olan öğrencilerin yaptıklan projeler karşılaştınlmış ve bir değerlendirme yapılmıştır. Söz konusu araştırmalar ışığında, bir ders yapısı oluşturulmuş, ders uygulanmış ve performans ölçümleri yapılmıştır. Ortaya çıkan bulgular değerlendirildiğinde, hazırlanmış olan ders yapısının öğrencilere interaktif medya arayüz tasannu için ses çözümleri tasarlama becerisini kazandırmanın yanında sesin işlevsel olarak kullanılması yönünde yaratıcı çözümler üretmeye yönlendirdiği gözlemlenmiştir. Anahtar sözcükler: interaktif medya, tasarım eğitimi, ses tasannu, ses ve görüntü ilişkisi, ses ve hareket ilişkisi, yaratıcılık