Özet:
Bu tezin amacı, küresel müzik endüstrisinin dünyaya sesini her geçen gün daha fazla duyurmaya çalışan 'yerel müzik' leri caz müziği çatısı altında toplayarak izledikleri kültürel politikalarla tüketim odaklı bir değere dönüştürme yöntemlerini araştırmaktır. Müzik endüstrisine yön veren güç kaynaklarının yöntem olarak farklılığı hammadde gibi kullanmaları, küreselleşme çabası içindeki dünya görüşleriyle ve elindeki mevcut imkanlarla hayata geçirildiği görülmüştür. Türkiye'de ve dünyada küresel politikalar üzerinde birçok çalışmaya rastlamak mümkün olsa da özellikle müzik endüstrisini 'küresel politikalar' üzerinden inceleyen çalışmalar konusunda üzerinde fazlaca durulmamış olasına olan inancım bu çalışmayı hazırlamamda önemli bir unsurdur. Bu çalışmada, Küresel müzik endüstrisinin, varlığım sürdürebilmesi ve tükenen müzik pazarına yeni açılımlar sağlayabilmesi için tüketim kültürüne dönüştürülebilecek ürünler yaratma çabasında izlediği politikalar incelenmiştir. Küresel müzik pazarı içinde popüler kültürün en görünür yanlarım kullanılarak yerel müzikler özellikle caz festivalleriyle gündeme yerleşmekte böylece görünür kılman 'yerellik' önce öne çıkartılmakta sonrasında ise türdeş bir tüketim kültürünün ürünlerine dönüştürülmektedir. Sonuç olarak, küreselleşme sürecini biçimlendiren ana unsur, çok uluslu şirketlerin elinde yoğunlaşan sermayenin yeryüzü ölçeğinde hareketliliğin önündeki ulusal, yerel gibi kavramlar melezleştirilerek tüm dünyada türdeş bir tüketim kültürü yaratılması sağlanmıştır. Anahtar kelimeler: "Küresel","yerel","endüstri","tüketim". iv