YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Reklamın tüketici davranışı üzerine etkileri ve deterjan sektöründe uygulanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. İsmet S. Barutçugil
dc.contributor.author Dilek, Nilüfer
dc.date.accessioned 2018-07-23T12:55:26Z
dc.date.available 2018-07-23T12:55:26Z
dc.date.issued 1994
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6757
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994
dc.description.abstract Sosyal Psikoloji", reklam ve insan üzerine yapılan bu çalışmanın ana temasıdır. Temel verisi insan olan reklamı incelemek için kuşkusuz önce inşam yakından tanımak gerekmektedir. İlk olarak reklam ve reklamcılık tanımları yapıldıktan sonra, insanın çocukluğundan itibaren nasıl geliştiğine değinilip, daha sonra bu gelişmenin çözümlemeleri ve reklam üzerine yansımaları, Türkiye'den seçilmiş deterjan reklamı örnekleri yardımıyla incelendi. İnsanın, ilgileri, istekleri, beklentileri, düşleri, tutanları, öğrenme süreci, algılaması gibi psikolojik etmenlerle, kültürü, ailesi, toplumsal yaşayışı gibi sosyo-kültürel etmenlerin beraber çalışması ve hangi tipte reklamlar ile tüketici satin alma davranışının üretici tarafına çevrilebileceği açıklandı. Son bölümde ise, İstanbul Ticaret Odası tarafından yapılmış deterjan deneyleri ve reklam metinleri sorgulanması ile reklam etkinliğini değerlendirme örnekleri, Türk deterjan sektöründeki reklamlar, bu yüzden açılmış davalar ve basmda reklamalar üzerinde çıkmış yazılarla bunların yorumlarına yer verildi.
dc.subject Reklam ve reklamcılık
dc.subject Tüketici davranışı ve etmenleri
dc.title Reklamın tüketici davranışı üzerine etkileri ve deterjan sektöründe uygulanması
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster