Abstract:
Bu araştırma, Türk otomotiv sektöründe uygulanan hizmet içi eğitim etkinliklerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, hizmet içi eğitim ve otomotiv sektörü ile ilgili yurt içi ve yurt dışındaki kaynaklar taranarak başlanmış, tarama sonucu elde edilen verilerle araştırma şekillendirilmiştir. Araştırma kapsamına, bünyelerinde " eğitim birimi " bulunan firmalar dahil edilmiştir. Üretilen ürünlerin fabrika organizasyonu dışında, pazarlama ve satışından sorumlu firmalar vardır. Söz konusu firmaların altında yetkili servislere eğitim vermek üzere kurulan departmanlar, bu araştırma kapsamı dışındadır. İlgili literatürden yararlanarak önce anket formlarının taslakları oluşturulmuş, sonra bazı firmalarda ön uygulama sonucu gerekli düzeltmeleri yapılan anket formları, altı ana başlık altında toplanmıştır. Bunlar : 1 - Kurumsal bilgilere ilişkin sorular 2 - Kişisel bilgilere ilişkin sorular 3 - Amaç boyutuyla ilgili sorular 4 - İçerik boyutuyla ilgili sorular 5 - Yöntem botuyla ilgili sorular 6 - Değerlendirme boyutuyla ilgili sorular EK 1'de verilen anket formları 12 adet firmaya gönderilmiştir. Bu firmalardan 9'u anket formlarını cevaplandırmıştır. Anket formları yoluyla elde edilen veriler, tablolara dökülerek frekans ve yüzde dağılımları bulunmuştur. İstatistiki tekniklere bağlı kalınarak en yüksek yüzdeye sahip bulgu veya bulgular yorumlanmıştır.