DSpace Repository

Sabun tüketiminde satın alma davranışlarının istatistiki analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. S. Ümit Fırat
dc.contributor.author Engin, Seher
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:11:23Z
dc.date.available 2018-07-23T13:11:23Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6791
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998
dc.description.abstract Bu araştırmada tüketici davranışlarının teorik bazda açıklanması ve bu teorik temelden yola çıkılarak sabun sektörü ile tüketici davranışının istatistiksel incelenmesi amaçlanmıştır. Tüketici davranışını anlamak pazarlamanın en önemli veri kaynaklarındandır. Günümüzde pazarlama planlan ve stratejileri belirlenirken tüketici beklentilerini göz önüne almak zorunluluk haline gelmiştir. Sabun ürünü açısından bu araştırmada istatistiksel olarak incelemeler yapılmış ve tüketicinin beklentileri, algıları, davranışı v.s. ölçülmeye çalışılmıştır. Bu verilere ulaşmak için İstanbul baz alınarak, bu şehrin sekiz ayrı bölgesinde zincir marketlerde sabun tüketicilerine yönelik anketler yapılmış ve bunun yanı sıra Türkiye'de sabun sektörü incelenerek istatistiksel araştırmaya destek olunmuştur. Bu tez tüketici ve tüketici davranışlarına ilişkin literatür araştırması ile başlamış daha sonra sırasıyla sabunun tarihi gelişimi, Türkiye'deki sabun sektörünün yapısı, sabun üretimi, pazarlaması, dağıtımı ve tüketimi incelenmiştir. Son bölümde yapılan anket sonuçlan değerlendirilerek sabun tüketimine yönelik bazı saptamalar yapılmıştır.
dc.subject Tüketici ve tüketici davranışları
dc.subject Sabun tüketicileri
dc.title Sabun tüketiminde satın alma davranışlarının istatistiki analizi
dc.type Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account