dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. S. Ümit Fırat |
|
dc.contributor.author |
Engin, Seher
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-23T13:11:23Z |
|
dc.date.available |
2018-07-23T13:11:23Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6791 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada tüketici davranışlarının teorik bazda açıklanması ve bu teorik temelden yola çıkılarak sabun sektörü ile tüketici davranışının istatistiksel incelenmesi amaçlanmıştır. Tüketici davranışını anlamak pazarlamanın en önemli veri kaynaklarındandır. Günümüzde pazarlama planlan ve stratejileri belirlenirken tüketici beklentilerini göz önüne almak zorunluluk haline gelmiştir. Sabun ürünü açısından bu araştırmada istatistiksel olarak incelemeler yapılmış ve tüketicinin beklentileri, algıları, davranışı v.s. ölçülmeye çalışılmıştır. Bu verilere ulaşmak için İstanbul baz alınarak, bu şehrin sekiz ayrı bölgesinde zincir marketlerde sabun tüketicilerine yönelik anketler yapılmış ve bunun yanı sıra Türkiye'de sabun sektörü incelenerek istatistiksel araştırmaya destek olunmuştur. Bu tez tüketici ve tüketici davranışlarına ilişkin literatür araştırması ile başlamış daha sonra sırasıyla sabunun tarihi gelişimi, Türkiye'deki sabun sektörünün yapısı, sabun üretimi, pazarlaması, dağıtımı ve tüketimi incelenmiştir. Son bölümde yapılan anket sonuçlan değerlendirilerek sabun tüketimine yönelik bazı saptamalar yapılmıştır. |
|
dc.subject |
Tüketici ve tüketici davranışları |
|
dc.subject |
Sabun tüketicileri |
|
dc.title |
Sabun tüketiminde satın alma davranışlarının istatistiki analizi |
|
dc.type |
Tez |
|