YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Küçük ve orta boy işletmelerin uluslararası pazarlara açılmasında yurt dışı fuarların etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. İbrahim Kırçova
dc.contributor.author Ispartalıgil, Ersin
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:12:19Z
dc.date.available 2018-07-23T13:12:19Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6865
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002
dc.description.abstract Bu çalışma, 21. yüzyılın henüz ilk iki yılında Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik şartlar gözönünde bulundurularak Küçük ve Orta Boy İşletmelerin yurt dışı pazarlara açılma gerekliliğini vurgulayarak, bu sürecin en kısa, en pratik ve en düşük maliyetle gerçekleşebilmesi için çok sıklıkla tercih edilen yurt dışı fuarlar ile bunun nasıl gerçekleştirileceğini açıklamaktadır. Dünya'da ve Türkiye'de KOBİ tanımlamaları ve onların ekonomideki konumları, bu işletmelerin uluslararasılaşma gereksinimleri, nedenleri ve bunu gerçekleştirebilmek için geçecekleri süreçler incelenmiştir, özellikle KOBİ'ler tarafından en çok kullanılan pazarlama ve halkla ilişkiler yöntemi olan ticari fuarlar , çeşitleri, katılımın planlanması, destekleyici çalışmalar, doğru fuarı seçmek ve etkin olarak kullanabilme gibi anabaşlıklar altında incelenmiştir. Çalışmanın en son bölümünde fuarların, KOBİ'lerin ihracatındaki rolü incelenmiştir. Bu amaçla yurt dışında uluslararası bir fuara katılan Türk firmalarıyla yapılan ankette bu firmaların ihracatlarına katıldıkları fuarların etkisi sorulan sorularla belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.subject Küçük ve orta boy işletmlere genel bakış
dc.subject Kobilerin uluslararasılaşma süreci
dc.subject Ticari fuarlar
dc.title Küçük ve orta boy işletmelerin uluslararası pazarlara açılmasında yurt dışı fuarların etkisi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster