dc.description.abstract |
Bu çalışma, 21. yüzyılın henüz ilk iki yılında Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik şartlar gözönünde bulundurularak Küçük ve Orta Boy İşletmelerin yurt dışı pazarlara açılma gerekliliğini vurgulayarak, bu sürecin en kısa, en pratik ve en düşük maliyetle gerçekleşebilmesi için çok sıklıkla tercih edilen yurt dışı fuarlar ile bunun nasıl gerçekleştirileceğini açıklamaktadır. Dünya'da ve Türkiye'de KOBİ tanımlamaları ve onların ekonomideki konumları, bu işletmelerin uluslararasılaşma gereksinimleri, nedenleri ve bunu gerçekleştirebilmek için geçecekleri süreçler incelenmiştir, özellikle KOBİ'ler tarafından en çok kullanılan pazarlama ve halkla ilişkiler yöntemi olan ticari fuarlar , çeşitleri, katılımın planlanması, destekleyici çalışmalar, doğru fuarı seçmek ve etkin olarak kullanabilme gibi anabaşlıklar altında incelenmiştir. Çalışmanın en son bölümünde fuarların, KOBİ'lerin ihracatındaki rolü incelenmiştir. Bu amaçla yurt dışında uluslararası bir fuara katılan Türk firmalarıyla yapılan ankette bu firmaların ihracatlarına katıldıkları fuarların etkisi sorulan sorularla belirlenmeye çalışılmıştır. |
|