Özet:
Toplam kalite felsefesi yaklaşık olarak 50 yıl kadar öncesine dayanmaktadır. Geçen süre zarfinca bu düşünce sistemi eriyip yok olmak yerine daha güçlenmiş ve yayılmıştır, öyle ki günümüzde kalite kavramının olmaması düşünülemez. Geçen süre boyunca kaliteyi geliştirmek için pek çok yöntem ve teknik geliştirilmiştir. Bu araştırma öncelikle kalite kavramını açıklamaktadır. Kalite, kalite kontrol, toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetimi kavramlarına değinilmektedir. Kalite kavramlarının ardından kalite geliştirmek için kullanılan araç ve teknikler anlatılmaktadır. Kalite geliştirme araçları, Kalite geliştirme teknikleri, ileri kalite geliştirme teknikleri ve kalite geliştirme sistemleri başlığında tüm teknikler bir bütün halinde görülmesi amaçtır. Organizasyonlar Toplam Kalite Yönetimim uygulayarak kalitelerim geliştirmek ve bu sayede maliyetlerim düşürerek kar marjlarını yükseltmeyi hedeflerler. Organizasyonların kalite gelişimini gerçekleştirebilmeleri için günümüzde iki yaklaşım söz konusudur. Bunlar sistem yaklaşımı ve süreç yönetimi yaklaşımıdır. Bu araştırmada amaç süreçlerin yönetilmesi ve geliştirilmesiyle tüm organizasyonun gelişiminin sağlanmasıdır. Uluslar arası kalite sistemi olan ISO da 2000 revizyonunda süreçlerin geliştirilmesiyle kalite geliştirmeye odaklanmıştır. Amaç süreç geliştirerek kalite geliştirmektir. Bu amaca ulaşmak için kalite geliştirme araç ve tekniklerinden faydalanılır. Yapılan araştırmada öncelikle kalite kavramı incelenmiştir. Sonrasında kalite geliştirme araç ve teknikleri ve süreç yönetimi araştırılmıştır. Kalite araçları ile süreç yönetiminin buluştuğu bir örnek verilerek entegrasyon sağlanmıştır. Sonuç olarak organizasyonlar kalitelerini arttırarak gelişirler, bunun için süreçlerini geliştirmeye ihtiyaç duyarlar. Süreçlerin gelişebilmesi için de kalite geliştirme araç ve tekniklerinden faydalanırlar. Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Geliştirme, Kalite Geliştirme Araç Ve Teknikleri, İstatiksel Proses Kontrol (İPK), Süreç Yönetimi