Özet:
Teknolojik değişim yönetimi ile değişimin yol açtığı yapısal, sosyal ve politik değişimlerin işletme kültürüyle birleştirilerek yönetim stratejilerinin belirlenmesi, günümüzün küresel rekabet ortamında lider olabilmek, hatta hayatta kalabilmek için yapılması zorunlu olan işlerin başmda gelmektedir. Çalışmamız, bu düşüncenin öneminin daha iyi anlaşılmasını amaçlamaktadır. Bu nedenle birinci bölümde teknolojinin temel kavramlarından bahsedilmiş, teknolojik yenilikler ve buna bağlı olarak ürün yenilikleri incelenmiştir. Ayrıca gelişmenin yolunu açan değişimin rotasını belirleyen yönetim düşüncesi ve süreçlerinde teknolojinin yeri vurgulanmış, ikinci bölümde bu değişimler ve etkileri daha ayrıntılı olarak incelenmiştir. Teknolojik değişim işletmelerin yapısını etkilerken, endüstrilerin yapısında da büyük değişimlere yol açabilmektedir. Üçüncü bölümde teknolojinin, endüstrinin evriminde meydana getirdiği değişimler ile rekabete ve maliyetlere etkisi, dolayısıyla endüstrilerde oluşan gelecek kaygısı üzerinde durulmuştur. Endüstri içerisinde faaliyet gösteren tüm işletmelerin, gelecekte karşılaşacakları durumları öngörmeleri, ortaya çıkacak değişimlere hazır olmaları ve bunlara ayak uydurabilmeleri, faaliyetlerini sürdürebilmeleri açısından gereklidir. Bir diğer ifade ile stratejik yönetim tekniklerinin, teknoloji öngörüsüyle belirlenen şartlar çerçevesinde uygulanması sonucunda endüstrilerde gelecek kaygısının bertaraf edilebileceği dördüncü bölümde ele alınmışlar. Beşinci bölümde dünyada uygulanan teknoloji politikaları incelenmiş, bazı ülke örnekleri ile Türkiye'nin teknoloji politikaları karşılaştırılmış ve Türkiye'de uygulanan teşviklerle Ar-Ge yardımlarına değinilmiştir. Çalışmamızın uygulama bölümünde ise, teknolojik değişime yoğun olarak maruz kalan otomotiv sektörü incelenmiş, sektördeki değişim düzeyi ile değişimde etkili olan faktör ler, bilişim telmolojilerinin kullanımı ve tedarikçilerle olan ilişkilerin gelişimi temel alınarak belirlenmeye çalışılmıştır.