Özet:
Ülkemizde geçmişi 1970'li yıllara dayanan yönetim danışmanlığı hizmeti, asıl gelişimini 1990'lı yıllarda göstermiştir. Fakat yine de pek çok yöneticinin kafasında danışmanların ve danışmanlık şkketierinin ne hizmet verdiği, hangi durumlarda danışmanlık şirketlerine başvurulması gerektiği ve danışmanlık hizmeüerinin maliyetleri belirsizliğini korumaktadır. Bu tezin amacı şu şekilde lenebilir:. Yönetim danışmanlığı kavramının açıklanması.. Danışmanlık hizmetlerine duyulan ihtiyacın artışındaki nedenlerin incelenmesi.. Danışmanlık şirketierinin hizmet alanlarının, çalışma metotlarının ve prensiplerinin belirlenmesi. Bu konuda ülkemizde yeterli Türkçe kaynak bulunmadığından, çalışma sırasında olabildiğince yabancı kaynaklara başvurulmuştur. Tezin son bölümünde, ülkemizde verilen danışmanlık hizmetleri yapılan bir pratik çalışması ile incelenmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilip, yorum ve sonuçları ayrıca sunulmuştur. Türkiye'de gelecek yıllarda yönetim danışmanlığı sektöründe IT, tedarik zinciri yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, bilgi yönetimi hizmet konularında araş görülecektir. Fakat Türkiye kökenli danışmanlık kuruluşlarının, yabancı danışmanlık kuruluşlarıyla rekabet edebilmesi için dünyadaki gelişmeleri daha yakından takip etmesi gerekmektedir.Son olarak yönetim danışmanlığı veren Türk kuruluşlarının yapması gereken, kuruluşlarını birkaç emekli üst düzey yöneticinin bir araya gelip kuruduğu danışmanlık şirketi formatından çıkarıp, genç profesyonel ve araştırmacıların görev aldığı daha büyük ve dinamik organizasyon haline getirmek, pazarlama iletişimi yöntemlerini kullanarak firmalara hizmetlerini tanıtmak ve onlara sorunların, çözümü, mevcut durumun iyileştirilmesi ve rakipler arasından öne çıkmak için nasıl yardımcı olacaklarını anlatmaktır. xı