Özet:
Bilginin küreselleşmesi, hızla gelişen teknolojinin bir sonucu mu yoksa sebebi mi olduğu hala uzmanlar tarafından tartışılmaktadır. Ancak bu tartışmanın sonucu her ne olursa olsun günümüzde her ikisinin de birbirlerini tetiklemesi sonucu toplumların ekonomik yapısından sosyal yapısına kadar değiştiği bir gerçektir. Yeni ekonomi anlayışıyla beraber geleneksel ekonomideki anlayışlar değişmeye başlamış, internet sayesinde istenilen bilgiye istenildiği anda erişme imkanı doğmuştur. Özellikle de değişen sosyal aile yapısında kadınların da iş hayatında daha aktif görev alması ve büyük şehirlerde ve metropollerde yaşam zamanı çok daha değerli kılmaktadır. Buna ek olarak 1990'lı yıllardan itibaren kişisel bilgisayarların da kullanımının artması elektronik ticareti daha cazip kılmaktadır. Bütün bu yeni gelişmelerin daha ayrıntılı olarak incelendiği bu çalışmada kısaca "yeni ekonomi" ve internetin gelişimi üzerinde durulurken internet müşterisini daha yakından tanımak ve takip edebilmek için öncelikle dünyada bu konuda yapılan araştırmalar ve müşteri ilişkileri yönetimi(MİY) ve e-ölçütler gibi kullanılan yöntemler tanıtılmıştır. Ayrıca internet müşterisinin özellikleri ve tipleri ortaya açıklanarak internet üzerinden yapılan ankete göre Türkiye'deki internet müşteri profiline dair önemli sonuçlar elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Yeni ekonomi, İnternet, Elektronik ticaret, İnternet müşterisi