YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Global iş kültürü yaratma yolunda Türk şirketlerinin attığı adımlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Esra Öztaman
dc.contributor.author Çuhadaroğlu, Hakan
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:21:40Z
dc.date.available 2018-07-23T13:21:40Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6892
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001
dc.description.abstract Yeni ekonomi, e-ticaret ve global rekabet konuları dünyadaki şirketleri yakından ilgilendiren trendlerdir. Rekabet baskısı organizasyonları herzamankinden daha esnek ve düşük maliyetlerle çalışmaya zorlamaktadır. Kazananların kaybedenlere herzaman ihtiyacı vardır. Endüstri yapılarının çok kırılgan olması, firmalar arasında ölümüne yapılan çoğu rekabet savaşı, firmaları yıpratırken, ayakta kalabilen firmalara da tahmin edilemeyecek sonuçlar kazandırabilmektedir. Çok az şirket tüm rekabet özelliklerine sahiptir. Değişen dinamikler karşısında bunları korumak ve sürekli geliştirmekte kolay bir iş değildir. Bu yüzden şirketler birbirleri ile kıyasıya rekabet etmektense son zamanlarda birleşerek, ortaklıklar kurarak, işbirlikleri kurarak şirketler güçlerini, üstün rekabet özelliklerini biraraya getirerek rakiplerine karşı daha güçlü bir oyuncu olarak pazarda yerini almaktadır. Ancak şirketler arası ortaklıklar ve/veya işbirlikleri şirketlere birçok fayda sağlarken, ortaklar arasındaki öngörülemeyen problemler ve yaklaşımlar ileride ciddi problemlere neden olabilmektedir. Ortakların ajandaları farklı olabilir. Aynı rüyaları görebilen firmaların işbirliği, birbirlerine rakip olmalarından daha iyidir. Şirketler bir sistemin parçasıdır. Bu sistem içinde doğru parçaları bir araya getirmek ve bunları geliştirmek, bu parçaları doğru yönlerde koşturabilmek için bir bütün olarak görmek gerekir. Her bütünün parçası kendi alanında rekabet halinde, gelişime ve daha iyi rekabet etmeyi sağlayacak rakiplerle işbirliklerine açık olmalıdır. Şirketler tüm paydaşlarını içine alan bir anlayışla, pazarda doğru adımlar atılmasını sağlayacak işbirliklerine açık olmalıdırlar.
dc.subject Globalleşme ve etkileri
dc.subject Globalleşme sürecinde şirket birleşmeleri
dc.subject Globalleşmenin Türk şirketleri üzerindeki etkisi
dc.title Global iş kültürü yaratma yolunda Türk şirketlerinin attığı adımlar
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster