Özet:
Kooperatif organizasyonlar, ekonomik ya da sosyal konularda ortak amaçlar güden bireylerin birlikte iş yapmalarını sağlamak için kurulan örgütlenme çeşitlerinden biridir. Kooperatiflerde diğer sermaye şirketlerinden farklı olarak kâr amacı yerine yapılan faaliyetlerin mümkün olduğunca maliyetine gerçekleştirilmesi söz konusudur. Dolayısıyla burada sosyal amaçlar sermaye şirketlerine göre daha ön plandadır. Kooperatiflerin işlemleri maliyetine yapma amacının daha iyi yerine getirilmesi sektörde ölçek büyümesi ve sonuçlarından yararlanabilmesine bağlıdır. Bu nedenle birim kooperatiflerin kendi aralarında birleşmeleri ve üst örgütlenmeye gitmeleri önemlidir. Bu çalışmanın birinci bölümünde, rekabet çeşitleri, kooperatiflerin rekabet gücüne etki eden faktörler, kooperatiflerde üst örgütlenme ve bununla sağlanan faydalar, eczacı kooperatifleri, eczacı kooperatiflerinde üst örgütlenme ve ilaç dağıtım kanalında eczacı kooperatiflerinin yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise, İst-Koop.( İstanbul Eczacılar Kooperatifi) 'nde yapılan bir anket çalışmasına ve elde edilen bulgulara yer verilmiştir. iv