Abstract:
Günümüzde, işletmelerin rekabet yoğun bir ortamda, hayatta kalma savaşı vermeleri nedeniyle e-öğrenim giderek daha fazla ilgi çeken bir konu olmuştur. Özellikle, işletmeler için sunduğu, maliyet ve zaman tasarrufu, e-ögrenimi daha çekici kılmıştır. Bu çalışmada, eğitim-öğretim ve e-öğrenim konusunda bir çok terimin tanımı verilmiştir. E-öğrenimin hangi düşünceyle ortaya çıktığı, nelerin e-öğrenimin gelişimine katkıda bulunduğu araştırılmıştır. E-öğrenimin uygulama aşamaları sırasıyla incelenmiştir. E-öğrenimde başarıyı yakalayabilmek için izlenmesi gereken stratejiler belirtilmiş ve bugüne kadar yapılan yanlışlar açıklanmıştır. E- öğrenim ile klasik eğitim sistemleri arasındaki ilişki incelenmiş ve birlikte yürütülebilirlikleri araştırılmıştır. Araştırma yapılan alanın yeni bir konu olması nedeniyle bu konuda standartlaştırma çalışmaları yapan kurumlar ve yaptıkları çalışmalar incelenmiştir. E-öğrenim konusunda çok büyük bir kuşkuyla yaklaşılan ölçme değerlendirme sistemleri incelenmiş ve yapılması gerekenler lenmiştir. Bugüne kadarki gelişmeler analiz edilerek e-öğrenimin geleceği konusunda yapılan tahminler çalışmada sunulmuştur. Ayrıca, başarılı ve başarısız uygulamalardan örnekler çalışma içerisinde yer verilmiştir. Bu çalışmaları başarıya veya başarısızlığa götüren nedenler sunulmuş ve elde edilen sonuçlar incelenmiştir. Teknolojinin yardımıyla e-öğrenimin geleceğinin çok büyük değişiklikler göstereceği gözlenmiş ve bu değişimle eğitim alanında reformların yaşanacağı öngörülmüştür.