Özet:
Bu çalışma, organizasyonlarda gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin bilgi ve tutum düzeyindeki etkilerini değerlendirmek amacıyla tasarlanmıştır. Eğitim kavramı, eğitim sürecindeki adımlar ve eğitim sonuçlarının değerlendirilmesi konusunda literatürde verilen bilgilerin ele alındığı ilk üç bölüm sonrasında iki farklı uygulamaya yer verilmiştir. Bu uygulamalardan ilki, bir tekstil işletmesindeki 65 mavi yakalı çalışanın katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu işletmede gerçekleştirilen "Takım Çalışması ve İletişim Becerileri" eğitiminin sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. İkinci uygulama ise Türkiye genelinde ve yurt dışında çok sayıda ilaç deposu bulunan bir işletmede 47 beyaz yakalı çalışanın katili ile gerçekleştirilmiştir. İşletmede gerçekleştirilen "Etkin Yöneticilik" eğitiminin sonuçları analiz edilmiştir. Çalışma sürecinde uygulanan testler istatistiki araçlarla analiz edilmişlerdir. Analizler sonucunda eğitimin çalışanların bilgi ve tutum düzeylerine olumlu katkıda bulunduğu ve eğitim alan çalışanların bilgi ve tutum açısından almayanlardan daha başarılı oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ulaşılan bu sonuçlar, bundan sonraki eğitimler için yol gösterici olabilecek niteliktedirler. Anahtar Kelimeler : Organizasyonlarda Eğitim Etkinliği, Organizasyonlarda Eğitim Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Organizasyonlarda Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesi XII