YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kriz döneminde motivasyon teorilerinin geçerliliği ve bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Esin Can Mutlu
dc.contributor.author Dirim, Cansen
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:22:07Z
dc.date.available 2018-07-23T13:22:07Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6933
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004
dc.description.abstract Artan rekabet ortamında işletmenin başarılı olması için, içinde bulunduğu durumu iyi analiz etmesi, duruma uygun çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemesi gerekir. İşgörenin beklentilerini karşılayan, onu motive eden yöntemleri uygulamak işletmeyi başarıya ulaştıracaktır. Dinamik bir hayatta çalışanların beklenti ve tutumları değişiklik gösterir. Kriz dönemi beklentilerin tamamen değiştiği bir dönemdir. Bu dönemde güvenlik ihtiyacının tatmini birinci plana çıkar. Krizle beraber girilen hassas dönemde yöneticilerin çok dikkatli davranması gerekir. İhtiyaçları tatmin edilmeyen çalışan, huzursuzluk duyacak ve verimsiz olacaktır. Kendisine söz hakkının verilmesi ve getirdiği önerilerin değerlendirilmesi işgöreni işletmeye bağlayan faktörlerdendir. Mutlu ve sadık çalışanlarla işletmenin krizden çıkması çok daha kolay olacaktır. 21. yy iş hayatında, işgörenin daha profesyonelleşmesini sağlama yolunda, işletmeler daha aktif olacaktır. Çalışanların da kişisel gelişim eğitimleri alarak, yetkinliklerini artırma yolunda daha çok çaba harcayacağı öngörülebilir. İşletmelerin, gittikçe global bir köy halini alan dünyada, ulusal ve uluslararası pazarda rekabet gücü kazanıp, korumasında tüm personeli motive etmesinin önemi büyüktür. Problemler ortaya çıkmadan önüne geçme anlayışı, işgörenin motivasyonunun sürekli ve yüksek düzeyde tutulması açısından sistemli çalışmasını gerektirmektedir. Çalışanların istek ve beklentileri ile karşılaşma kaçınılmazdır. Bunu görmezden gelmek, rakipleri karşısında kaybetmenin ilk belirtisidir. Kriz döneminin sürekli olacağım düşünen ve bu doğrultuda hareket eden organizasyonlar, krizi atlatsa dahi yeni bir krizle karşı karşıya kalabilir. Bunun önüne ancak çalışanlara hak ettikleri değerin verilmesi ve adil davranılması ile geçilebilir. Bu tezde, motivasyon ve kriz kavranılan birinci bölümde açıklanmıştır, ikinci bölümde, motivasyon teorileri ve kriz döneminde motivasyon konusu incelenmiştir. Son bölümde ise çalışanların kriz döneminde üst yönetimden beklentilerinin neler olduğu bir araştırmayla sunulmuştur
dc.subject Kriz ve motivasyon kavramı
dc.subject Motivasyon teorileri ve kriz döneminde motivasyon
dc.title Kriz döneminde motivasyon teorilerinin geçerliliği ve bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster