Özet:
Bu tezde, hizmet sektöründeki otel işletmelerinde yönetsel ve örgütsel değerler incelenmiştir. Değer kavramının yapısına bağlı olarak, değerin oluşumu, fonksiyonları, özellikleri, sistemleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, tutum, inanç ve norm kavramları değerin oluşumuna etkisi bakımından ele alınmıştır. Değer kavramının günümüze kadar olan kuramsal çerçevesi de irdelenmiştir. Kültürün yönetsel ve örgütsel değerlere etkisi incelenmiş, ayrıca bir kültür öğesi olarak değer kavramının kurumsal bazdaki etkileri günümüze kadar yapılan araştırmalarla ele alınmıştır. Çalışmanın uygulaması kapsamında, İstanbul'da yeralan 16 adet beş yıldızlı otelin 98 yöneticisi ile anket yapılmıştır. Anket sonuçlan ise, SPSS 11.5 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizde öncelikle değerlere ilişkin frekans dağılımları teorik çerçeve doğrultusunda davranışa etkililik sırasına göre düzenlenmiştir. Daha sonra da değerlerin kendi arasındaki ilişkisini ve anlamlılığını tespit edebilmek amacıyla ki-kare sınamaları gerçekleştirilmiştir. Anahtar kelimeler: Değer, Davranış, Yönetici, Organizasyon, Kültür, Beş Yıldızlı Otel