YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Satış elemanlarının motivasyonu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Şule Çerik
dc.contributor.author Er, Meltem
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:22:15Z
dc.date.available 2018-07-23T13:22:15Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6942
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004
dc.description.abstract Günümüzün artan rekabet koşullarında, işletmelerin kar etmesi için satış alanında çalışanlarının motive edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada öncelikle performans-motivasyon ilişkisi irdelenerek, performans değerlendirmesinin nasıl olması gerektiği ve bu değerlendirmeyi yapan kişinin objektif olmasının önemi açıklandı. Motivasyon teorileri kapsamlı bir biçimde incelendikten sonra, motivasyonun gücünden bahsedildi ve bunu destekleyen öyküler anlatıldı. İkinci bölümde satış elemanının davranışlarını etkileyen kişisel özelliklere ve işletme özelliklerine değinilerek, motive edici faktörler teker teker açıklandı. Üçüncü bölümde anket uygulaması yapıldı. Hazırlanan anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde demografik özelliklere, ikinci bölümde motive edici faktörlere ilişkin sorular bulunmaktadır. Anket altmış satış mühendisine uygulandı. Sonuçlar spss programında öncelikle güvenilirlik testine tabi tutuldu. Sonrasında tüm demografik özelliklerin frekans dağılımı incelendi. Chi Square ve analizleriyle ilişkiler ortaya kondu.
dc.subject Performansın geliştirilmesinde motivasyonun önemi
dc.subject Satış elemanlarının performansını arttırmada motivasyon
dc.title Satış elemanlarının motivasyonu
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster