YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Tedarik stratejileri üzerine etkili olan faktörler ve bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. İsmail Duymaz
dc.contributor.author Avcı, Havva
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:22:17Z
dc.date.available 2018-07-23T13:22:17Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6944
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004
dc.description.abstract Tedarik "üretim sisteminin ihtiyacı olan mal ve hizmetlerin en uygun fiyat ve kalite ile güvenilir kaynaklardan temin edilmesi" şeklinde tanımlanır. Satınalma herhangi bir işletmenin, amaç ve organizasyon yapısı ne olursa olsun, temel fonksiyonlarından biridir. Geleneksel anlayışa göre satınalma sıradan bir fonksiyondur ve kurumun rekabet stratejisi için satınalma anlamında yapılacak çok az şey vardır. Günümüzde firmalar global rekabet edebilirliğe karşı çalıştığından dolayı, malzeme tedariğinin etkili yönetimi çok önemli ve ilgilenilen bir bilim alam oldu. Artık yeni yaklaşım erken katılım ile stratejik yönetimdir. "Stratejik satın alma" firmaların uzun dönem hedeflerini başarma yetenekleri ile tutarlı olan fırsatlar yoluyla satın alma fonksiyonunun bütün faaliyetlerini yönetmek için stratejik ve operasyonel satın alma kararlarının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve kontrolü sürecidir. Stratejik satınalma tedarik stratejilerinin planlanmasını, değerlendirilmesini, uygulanmasını ve kontrolünü içerir. Rekabette avantaj sağlamanın anahtarı doğru stratejileri belirlemektir. Tedarik pazarı, piyasanın büyüklüğü, tedarik kaynaklarının sayısı, tedarikçiler, tedarikçilerin coğrafi konumu, firmanın izlediği strateji, elde malzeme bulundurma şekli, tedarik edilen input faktörlerinin karmaşıklık derecesi, tedarikçi seçim prosesi gibi iç ve dış faktörler tedarik stratejileri üzerinde etkilidir. Tedarik stratejileri üzerinde etkili olan faktörler SWOT analizine tabi tutulur ve firma için en uygun stratejiler belirlenir. Çalışmada, tedarik stratejisi geliştirmeye neden olan faktörler, strateji geliştirme süreci ve tedarik stratejileri üzerinde etkili olan iç ve dış faktörler hakkında ayrıntılı bilgi verilmiştir. Ayrıca konu ile ilgili gerçekleştirilen bir örnek uygulama tanıtılmıştır.
dc.subject Tedarik stratejileri ve tedarik konseptleri hakkında teorik çerçeve
dc.subject Tedarik konseptleri
dc.title Tedarik stratejileri üzerine etkili olan faktörler ve bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster