dc.description.abstract |
Günümüzdeki rekabet ortamında, işletmelerin ayakta kalabilmesi ve global rakiplerle başa çıkabilmeleri ancak bir sistem olarak "Toplam Kalite Yönetimi" uygulamalarıyla mümkün olabilmektedir. Sistemleri işler kılan ve gerçekte sistemi yaratan insanın, yani çalışanın ta kendisidir. Bu yüzden sisteme iş gücü sağlayan eğitim kurumlan, aynı zamanda kalite anlayışının işletmelerde yerleşmesindeki ilk ve temel basamağı oluşturmaktadır. Eğitim kurumlan, toplumsal sistemin kapsadığı pek çok sisteme girdi sağlamaktadır. Nitelikli insan gücü yetiştiren eğitim kurumlan, toplumun gelişimi için çok büyük bir görev ve sorumluluk üstlenmektedir. Eğitim kurumlarında kalite ihtiyacı, yalnız eğitim alanında değil idari alanda da kendini göstermektedir. Bu çalışma, çağdaş yönetim anlayışının hayata geçirilmesi, eğitim kalitesinin ve idari alandaki kurum verimliliğinin arttırılmasında stratejik bir görev üstlenen Toplam Kalite Yönetimi'nin, eğitim kurumlarında uygulanmasının sağlayacağı faydalara dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Özellikle Yıldız Teknik Üniversitesi'nin yönetim alanındaki kalite uygulamaları, çalışmanın temelini oluşturmuştur. YTÜ'de, sürekli gelişim ilkesi doğrultusunda, kurum içinde hizmet içi eğitime ağırlık verilerek, hizmet kalitesi arttırılmış, kalite çalışmaları sonucunda üniversite mevcut organizasyon yapısındaki aksaklıklar giderilmiş, ideal organizasyon yapısı oluşturulmuştur. Bu nedenle çalışma, diğer eğitim kurumlarının da gerek metodoloji, gerekse kalite çalışmalarının kapsamı bazında referans alabilecekleri ve onlara yol gösterecek niteliktedir. |
|