Özet:
Rekabetin çok çetin olduğu ve değişimin hızla devam ettiği küresel pazarlarda, organizasyonların hayatlarını devam ettirebilmeleri ve üstünlük sağlayabilmeleri çalışanlarının istenen performanslarını göstermelerine bağlıdır. Çalışanların istenen performansı sergilemeleri de gelişimlerinde gösterdikleri çabalarda yatmaktadır. Günümüzün klasik performans değerlendirme yöntemleriyle çalışanların geHşjmlerinin sağlanması giderek imkansız hale gelmektedir. Çünkü klasik yöntemlerde, çalışanın değerlendirme anında sergilediği performans değerlendirilmekte ve kişisel gelişimi için gerekli olan bilgiler çalışana verilmemektedir. 360 derece performans yönetimi hem çalışanın davranışlarını değerlendiren hem de kişisel gelişimi için etkileşim halinde bulunduğu kişilerden geribesleme toplayan daha yararlı bir sistemdir. Çalışmamızda insan kaynakları işlevlerinin en önemlilerinden olan performans değerlendirme ve performans değerlendirme yöntemleri incelenmiş, 360 derece performans yönetim sistemi aynntıh olarak ele alınmıştır. 360 derece performans değerlendirmelerin diğer değerlendirme yöntemlerinden daha objektif ve adil olduklarını göstermek için 360 derece performans yönetiminin bilgisayar ve iletişim teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren bir şirkette uygulanması anlatılmıştır.