Özet:
21.y.y.'ın globalleşen iş ortamında, rekabetle mücadelede en önemli faktör olan insanın değeri bilgisi ile ölçülmektedir. Bilgi çağında başarılı olmak isteyen organizasyonların, bilgiye ulaşabilen, kendini ve bilgilerini sürekli güncelleyen ve teknolojiyi kullanabilen iyi eğitilmiş iş gücüne ihtiyaç duyacağı öngörülebilir. Bilgiye ulaşma yöntemleri, teknoloji ile birlikte çeşitlenmektedir. Hem kurumsal, hem de örgün eğitimin etkinliğini arttırmak için farklı yöntemler birleştirilerek en uygun karışım aranmaktadır. Uzaktan eğitim ve e-öğrenmedeki sosyalleşme ve etkileşim kısıtlarım ortadan kaldırmayı hedefleyen karma öğrenme modeli, yurt dışında ve ülkemizde uygulanmakta ve olumlu sonuçlar alınmaktadır. Bu çalışmada, işletmenin olmazsa olmaz fonksiyonu haline gelen insan Kaynaklan Yönetimi'ni işleyen lisans dersinin, internete dayalı bilgisayar destekli öğretim ortamına aktarılması için senaryo çalışması yapılmıştır. Bu tez 3 bölümden oluşmaktadır. Uzaktan eğitim, e-öğrenme, b-öğrenme, modül ve senaryo kavramları birinci bölümde açıklanmıştır. İkinci bölümde, İnsan Kaynakları Yönetimi'nin önemi, tarihsel gelişimi incelenmiş, her bir İKY fonksiyonu kısaca tanıtılmıştır. Üçüncü Bölümde, İKY dersinin elektronik ortama aktarılması için hazırlanan senaryolar sunulmuş ve öğretim tasarımı aşamaları açıklanmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde, İKY dersinin daha verimli ve etkili işlenmesi için ve dersini elektronik ortama aktarmayı düşünen diğer eğitimciler için, bu çalışmada edinilen deneyimler aktarılmıştır. Çalışmanın sonunda İKY dersinin teorik kısmı ile ve senaryosu ile ilgili ekler verilmiştir.