Özet:
Bu tez çalışmasının amacı, örgüt kültürü ve kurum imajı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada plastik ve oyuncak sektörlerinde faaliyet gösteren iki firmada yapılan alan araştırmasına yer verilmiştir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış, elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 12.0 programı aracılığıyla frekans analizi, chi-square testi ve kruskal-wallis testleri kullanılmıştır. Arastana sonucunda örgüt kültürü ile kurum imajı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Örgüt kültürüne ilişkin algıların pozisyona ve yaşa, kurum imajına ilişkin algıların ise pozisyon ve kıdeme göre değiştiği saptanmıştır. Her iki firmanın çalışanlarının örgüt kültürü ve kurum imajına ilişkin algılayışları arasında ise herhangi bir farklılık görülmemiştir. vı