YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Marka algılamalarına ilişkin kalitatif ve kantitatif ölçümler ve bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Ercan Gegez
dc.contributor.author Öner, Ahmet Erdem
dc.date.accessioned 2018-07-24T06:52:45Z
dc.date.available 2018-07-24T06:52:45Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6989
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Marka kavramının önemli olarak şirketlerce dikkate alındığı, şirketlerin firma / marka imajlarını geliştirmek ve ölçmek için yaptıkları bol tutarlı harcamalardan bellidir. Fakat marka algılamaları ve satın alma davranışı arasındaki ilişki hakkında çok az şey bilinmektedir. Bu araştırmada deneysel olarak marka algılamaları ve sadakati arasındaki ilişki ile ilgili 3 hipotez test edildi. Araştırmada ne belirli vasıfların diğerlerine oranla müşteri sadakatiyle daha ilişkili olduğuna dair bir kesin sonuçlar bulunmuş, ne de tek basma spesifik marka konumlandırmasının yüksek sadakatla ilişkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca marka ile bütünleşmiş daha fazla niteliğin, daha fazla sadık müşteri anlamına gelmediği ortaya çıkmıştır. Son olarak marka inşa etmek için, farklı olarak uzun ve kısa dönem amaçlarının olması tavsiye edilmektedir. Kısa dönemde spesifik vasıfların üzerine odaklanarak strateji oluşturulabilir. Fakat uzun dönemde pazarlamacıların, markanın sahip olduğu olumlu imajı güçlendirme üzerine çalışmaları tavsiye edilmektedir.. Anahtar kelimeler: Marka algılamaları, marka sadakati, tek vasıflı konumlandırma, çok vasıflı konumlandırma, marka farkındalığı/hatırlanma oranı.
dc.subject Markanın tanımı
dc.subject Tüketici satınalma davranışı
dc.subject Beyaz eşya sektörü
dc.title Marka algılamalarına ilişkin kalitatif ve kantitatif ölçümler ve bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster