Abstract:
Günümüzde küreselleşme, bilgi teknolojileri, çokuluslu şirketlerin faaliyetleri ve siyasal ve ekonomik politikaların etkileriyle şirketler arası rekabetin yoğunlaştığı görülmektedir. Söz konusu rekabet ortamı ile birlikte her geçen gün şirketler arası bütünleşmeler de artmaktadır. Dolayısıyla bir çok işletme, rakip işletmelerle işbirliği kurmanın sinerji, finansal etkinlik ve stratejik etkinlik gibi bazı yararlar getireceğini görmüştür. Temel amacı rekabette üstünlük sağlamak ve sinerji yaratmak olan şirket birleşmelerinde çoğu zaman finansal ve hukuki faktörlerin yoğun bir biçimde dikkate alınmasına karşın, insan kaynaklarının uyumu, iletişim ve örgüt kültürü gibi faktörlerin yeterince irdelenmediği görülmektedir. Zira, birleşmelerin bir çoğunda, ortaya çıkan örgüt kültürü sorunları ve bu sorunların çözümlenmesi konusunda örgüt kültürü faktörüne yeterli şekilde önem verilmemesi nedeniyle çoğu zaman hedeflenen sinerji elde edilememektedir. Bu nedenle, birleşmede başarıya ulaşmada, kültürel uyumun önemli rol oynadığı ortaya çıkmaktadır. Şirket birleşmeleri ve örgüt kültürü ilişkisine yönelik uygulama konulu bu tez çalışması, şirket birleşmelerinin amaçlarının ve birleşmelerde örgüt kültürünün öneminin belirlenmesine yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda, şirket birleşmelerinde ortaya çıkan örgüt kültürü sorunlarım ve şirket birleşmesinde örgüt kültürünün önemini araştırmak üzere uygulama örneği seçilen firmaya araştırma sorulan yöneltilmiş ve elde edilen veriler çalışmanın temel varsayımları çerçevesinde değerlendirilmiştir. vı