dc.description.abstract |
Tedarik zinciri yönetimi, tedarikçiler, üreticiler, dağıtımcılar ve müşteriler üzerindeoluşan bir ağdaki malzeme, bilgi ve parasal akışların yönetimini içermektedir. Bu akışlarınfarklı işletmeler arasında ve kendi içindeki koordinasyonu ve entegrasyonu ise tedarikzinciri yönetiminin başarılı olmasını sağlamaktadır.Bir şirketin tedarik zinciri, hammadde üreticileri, hammadde ve yarı mamulleriişlenmiş ürüne dönüştürmesi yani imalat işlemleri sırasında tedarik işleri ile uğraşanlar vebunun ardından bitmiş ürünleri dağıtım kanallarında nihai tüketiciye kadar ulaştırılmasısırasında değer yaratan bütün unsurlardır.Günümüzde rekabet şirketler arasında değil bu şirketlerin içinde bulunduklarıtedarik zincirileri üzerinde yapılmaktadır. Tedarik zincirlerini en iyi şekilde kuranlar veyönetenler pazara daha yakın, müşterinin isteklerini bilen ve hızlı şekilde cevap verenşirketler olacaklardır. yi bir tedarik zinciri yönetimi sayesinde işletmeler trendlerin takibinidaha iyi yapacaklar, müşteri isteklerine en uygun ürünü doğru zamanda, doğru yerde, doğrufiyattan sağlayarak rakiplerine karşı avantaj sağlayacaklardır.Maliyetlerin azalması belirsizliklerin minimuma inmesi ancak başarılı bir tedarikzinciri yönetimi stratejisi ile elde edilebilmektedir. şletmeler fark yaratmanın sadece kendişirketlerinde, arge, pazarlama vb olarak gerçekleşemeyeceğini bilmelidirler. Rekabette önegeçebilmek hatta ayakta kalabilmek için tedarik zincirlerinin tüm halkalarında farkyaratmayı hedeflemelidirler.UZEL Holding, global rekabette öncü olma hedefine ulaşmak için 2005 yılındaTedarik Zinciri Yönetimi çalışmalarını başlatmış ve tüm süreçlerini buna göre yenidendüzenleyerek elektronik ortama aktarmayı sağlamıştır.Anahtar Kelimeler: Tedarik Zinciri, Tedarik Zinciri Yönetimi |
|