YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Öğrenen organizasyonlarda başarı kriterleri ve bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Turhan Erkmen
dc.contributor.author İstar, Neşe
dc.date.accessioned 2018-07-24T06:52:56Z
dc.date.available 2018-07-24T06:52:56Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7008
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Değişen çevre şartları örgütlerin varlıklarını devam ettirebilmelerini daha dazorlaştırmıştır. Güçlü olmayan örgütlerin ayakta kalamadığı yoğun rekabet ortamında,örgütlerin bir adım öne çıkması, değişime çok iyi uyum sağlamaları ve farklılık yaratmaları ilemümkün olabilir. Örgütlerin uyum sağlamak zorunda oldukları çevre koşullarını çok iyianlamaları, bununla birlikte bu koşullara uyum sağlayabilmek için çeşitli tekniklergeliştirmeleri ve değer yaratmaları gerekir ki bu da, öğrenme ile gerçekleşir. Sürekli öğrenmeve bu yolla sürekli olarak gelişmeye dayanan öğrenen organizasyon felsefesi, rekabetedebilmek ve ayakta kalabilmek için örgütlere ihtiyaç duydukları öğrenme ve gelişme altyapısını kazandırır.Öğrenen organizasyon felsefesi benimsemiş ve uygulayan firmalar, bu uygulamanınolumlu sonuçlarını görebilirler. Örgüt içinde oluşturulan öğrenme ortamı sayesinde, örgütsürekli gelişmeyi kendine hayat felsefesi edinmiş daha yetkin çalışanlara sahip olur.Çalışanlar düşünüş biçimlerini sorgular ve resmin bütününü görmeye çalışır hale gelir. Grupolarak öğrenmeyi öğrenip sinerji yaratırlar. Bireyler kendilerini ve amaçlarını örgüt ileözdeşleştirerek, kendilerini örgütleri aracılığı ile gerçekleştirmeye çalışırlar. Bu şekildeortaya, sistematik olarak problem çözebilen, tecrübelerinden ve geçmişten öğrenerek yenibilgi yaratabilen, yarattıkları bilgiyi örgüt içinde paylaşabilen örgütler çıkar.Bu çalışmada, öğrenen organizasyonlara ilişkin on bir başarı kriterindenbahsedilmiştir. Örgütler bu başarı kriterleri doğrultusunda kendilerini değerlendiripbulundukları noktayı saptayabilirler. Uygulama kısmında ise imalat ve hizmet sektöründebirer firma başarı kriterleri açısından değerlendirilmiş ve daha başarılı bir öğrenenorganizasyon olma konusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.subject Örgütsel öğrenme
dc.subject Öğrenen organizasyonlar
dc.subject Örgüt kültürü
dc.title Öğrenen organizasyonlarda başarı kriterleri ve bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster