Abstract:
Toplumların ekonomik kalkınmalarında önemli bir gösterge olan girişimcilik, aynı zamanda bilgi ekonomisinin en önemli özelliklerinden biridir. Bununla birlikte toplumların gelişmişliğinin ölçüldüğü önemli kaynaklardan biri de kadınlardır. Günümüzde gelişen teknoloji ve endüstrileşme ile birlikte her geçen gün çalışma hayatına katılan kadın sayısında artış olmakta ve Türkiye'de kendi işini yapan kadınlar gittikçe çoğalmaktadır. Bu artışla kadınlar hem toplumsal ekonomiye katkı sağlamakta, hem de başarıları ile hemcinslerine rol-model olmaktadırlar. Yarattıkları birçok olumlu etki nedeniyle kadın girişimcilere verilen önem de her geçen gün artmaktadır. Kadınların girişimciliği tercih etme nedenleri, çalıştıkları işyerinde karşılaştıkları zorluklar, terfi engelleri, düşük maaş, çocuk sahibi olduktan sonra part-time çalışma isteği ve aile ekonomisine katkıda bulunma isteği şeklinde artırılabilir. Fakat kadınlar yaşadıkları bu zorluklardan ziyade kendileri istedikleri için girişimciliği tercih etmektedirler. Taşıdıkları kişisel özellikler onları girişimcilik yapmaları için teşvik etmektedir. Kadınların ve diğer bireylerin girişimciliği seçmelerinde etkili olan kişisel özellikler, kontrol odağı, basan ihtiyacı, risk alma eğilimi, yenilikçi olma, belirsizliğe tolerans ve kendine güvendir. Yapılan birçok araştırma kadın girişimcilerin, girişimcilik tercihlerinde bu özelliklerin etkili olduğunu göstermektedir. Bu nedenle kadın girişimcilerin kişisel özellikleri karakterlerine yansıtmaları, çalışmaya değer bir konudur. Bu çalışmanın araştırma kısırımda da Türkiye'deki kadın girişimcilerin bu özelliklere sahip oldukları ve girişimciliği tercih etmelerinde bu özelliklerin etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.