Özet:
Günümüzde firmalar tüketicileri, kendi ürün, marka veya fikirlerinin varlığı hakkında bilgilendirmek ve onlarda olumlu tutumlar yaratmak amacıyla çeşitli reklam araçları kullanarak tüketiciye ulaşırlar. Reklamların herhangi bir şekilde tüketiciye ulaşması tüketicilerin tutumuna olumlu veya olumsuz yönde etki yapar. Ancak reklamların tüketicilerin tutumuna etkisinin ne kadar olduğu kesin olarak bilinmemekle beraber bu seviyeyi bazı testlerle ölçmek mümkündür.Bu araştırmada Türkiye cep telefonu pazarına yeni giren bir cep telefonu markasına yönelik iki farklı tüketici grubunun (dergi reklamı gösterilen ve gösterilmeyen) tutum ve davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını tespit edilmeye çalışılmıştır. Seçilen marka cep telefonuna ait dergi reklamı gösterilen tüketiciler ile gösterilmeyen tüketicilerin söz konusu cep telefonuna yönelik tutum ve davranışları arasında belirli faktörlerde anlamlı bir farkın olduğu tespit edildiyse de genel olarak toplamda anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Böyle bir bulgunun temel sebebi, söz konusu cep telefonu markasının Türkiye'de yeni olması ve tüketiciler tarafından yeterince tanınmaması olabilir. Çalışmada ilk akla gelen cep telefonu markaları sorulduğunda, seçilmiş olan cep telefonu markası ilk beşe girememiştir. Çalışmanın sonuç kısmında ürünün nasıl konumlandırılabileceği ve tüketicilerde olumlu bir intibanın nasıl bırakılabileceği ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.