Özet:
21. yüzyılın diğer tüm zamanlara göre en belirgin farklılığı küresel, bilgiye dayalı,teknoloji açısından zengin ve hızla değişen rekabet alanı koşullarının bulunmasıdır. Bunedenle örgütler değişimi takip edebilecek nitelikte altyapıya ve öğrenmeyi öğrenen işgücünegereksinim duymaya başlamıştır.Söz konusu gereksinimler öğrenmeyi öğrenen bireylerin yetiştirilmesi, bireylerineğitimlerini kendilerine uygun olan zaman dilimlerinde ve istedikleri mekanlarda almaları,bilgi ve beceri düzeylerine göre öğrenebilmelerine olanak sağlanması ile karşılanmayaçalışılmaktadır. Bu özellikler yeni eğitim yöntemlerini ve e-öğrenmeyi tanımlamaktadır. E-öğrenmenin teknolojik altyapıyı bir araç olarak kullanması değişim hızına paralel bir gelişmesağlamıştır. Ancak, e-öğrenme ile ilgili yapılan çalışmalarda sadece teknolojiyi sağlamanıneğitim için yeterli olmadığı, bunun yanında geleneksel eğitim yöntemlerinin etkili olanyönlerinin de eklenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Böylece her iki yöntemin verimliözelliklerini birleştiren karma öğrenme yöntemi model olarak ortaya çıkmıştır.YTÜ karma öğrenmeyi, e-öğrenme modeli olarak seçmiş ve pilot proje uygulamasıyladört dersi karma öğrenme modeline uygun olarak eğitim ortamına aktarmıştır. Öğretimyönetim sistemi, etkileşimli belgeler, sanal sınıf gibi teknolojik altyapının da kullanıldığı buproje ile söz konusu eğitimler verilmiştir.Çalışmada, YTÜ e-öğrenim pilot projesinde katılan öğrencilerin model hakkındakigörüşleri eğitim sonunda yapılan anketlerle değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda YıldızTeknik Üniversitesi e-öğrenim pilot projesinden elde edilen veriler kullanılarak modeloluşturulması ve yeni eğitim yöntemleri kullanarak eğitim geliştirmek isteyecek meslekgruplarına, eğitim içeriği hazırlama çalışmalarında yol gösterilmesi hedeflenmiştir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde, konuyla ilgili literatür ve teorikbilgiler değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise, yapılan uygulama, analiz sonuçları veöneriler sunulmuştur.