Özet:
Yapılan uluslararası antlaşmalar ve devletlerin ihracata verdiği destekler sayesinde, işletmeler ürünlerini uluslararası pazarlarda da satmaya başlamışlar, yerel pazarlarda yaşadıkları yoğun rekabeti uluslararası pazarlara taşımışlardır. Gerek ulusal gerekse uluslararası pazarlarda rekabet edebilmenin ana şartlan olan kaliteli ürün ve ucuz maliyet hedefini yakalamak için işletmeler, üretimdeki tüm kayıpları yok etmeli ve ekipman ve işgücü verimliliklerini maksimize etmelidirler. Toplam Verimli Bakım, üretim işletmelerinde kayıpları yok etmede ve verimliliği arttırmada kullanılan etkili bir yöntemdir. Toplam Verimli Bakım felsefesini sistematik bir biçimde uygulamaya koyan şirketler, ilk aylardan itibaren olumlu sonuçlar alabilmektedirler. Bu aşamada üst yönetimin desteği, çalışanların katılımının sağlanması ve eğitim başarıya ulaşmak için çok önemlidir. Bir yönetim felsefesi olarak benimsenmesi gereken Toplam Verimli Bakım yöntemi ile kayıpları çok büyük oranlarda azaltmak ve verimliliği arttırmak mümkündür.