YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ürünlerde marka oluşturma süreci ve buna yönelik bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Hayri Baraçlı
dc.contributor.author Kahraman, Gonca
dc.date.accessioned 2018-07-24T06:53:29Z
dc.date.available 2018-07-24T06:53:29Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7048
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007
dc.description.abstract Marka olusturmak firmalar için ürünlerde farklılık yaratmanın ve tüketicilerinbaglılıgını saglamanın en önemli yollarından biridir. Bu arastırmada ürünlerde markaolusturma sürecine iliskin temel asamaları ortaya koyulmaktadır. Arastırmada İstanbul Sanayi Odası'nın 2005 yılı için düzenledigi "Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kurulusu" sıralamasındaki firmaların bu süreçle ilgili uygulamalarının ortaya koyulması amaçlanmıstır. Ürün, hizmet ve marka kavramları, marka olusturmayı etkileyen temel faktörler ve marka olusturma süreci arastırmanın kapsamını olusturmaktadır. Marka olusturma süreci kapsamında marka kimligi, marka kisiligi,marka adı, sembolü ve sloganı, markanın konumlandırılması ve markanın pazarlamailetisimi faaliyetleri yer almaktadır. Uygulama kısmında ise adı geçen sıralamada yeralan firmaların konuyla ilgili faaliyetlerine iliskin bulgular yer almaktadır. Anket yöntemiyle söz konusu sıralamadaki yetmis firmadan veri toplanmıstır. Veriler tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü varyans analizi, Pearson korelâsyon testi ve Kruskal-Wallis testi kullanılarak yorumlanmıstır. Arastırmada firmaların marka olusturma süreçlerinin söz konusu sıralamadaki yerlerine göre farklılık gösterdigi sonucuna ulasılmıstır. Arastırmanın diger bir sonucu da marka olusturma süreci uygulamalarıyla marka kimligi unsurlarına iliskin algılar arasında bir iliskinin olmasıdır. Ayrıca marka adının sahip olması gereken özelliklere ve pazarlama iletisiminde kullanılan faaliyetlerin kullanım sıklıgına iliskin firmaların değerlendirmeleri de arastırmada ulasılan sonuçlar arasında yer almaktadır. Ortaya çıkan sonuç dogrultusunda ileriki çalısmalar için firmaların marka olusturma sürecini etkileyen temel faktörler açısından ayrıca incelenmesi önerilmektedir. Sektörlerle ilgili yorumlar yapabilmek için ise bu tip bir arastırmanın sektörel ayrıma gidilerek yapılması önerilmektedir.
dc.subject Marka kimliği
dc.subject Marka kisiliği
dc.subject Markanın pazarlama iletişimi
dc.subject Markanın konumlandırılması
dc.title Ürünlerde marka oluşturma süreci ve buna yönelik bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster