Özet:
Telekomünikasyon sektöründeki gelişmeler ve özellikle mobil teknolojilerdeki yenilikler hayatın her alanını etkileyecek kadar önem kazanmıştır. Yeni ekonomi açısından değerlendirildiğinde bu teknolojilerin kullanımı şirketlere büyük maliyet ve süreç avantajlarının yanı sıra önemli iş olanakları sunmaktadaır. Buna rağmen sektör oldukça geniş olduğundan firmalar genelde bu alandaki yeni fırsatları görmemekte ya da çekimser yaklaşmaktadır.Bu araştırmanın amacı, telekomünikasyon sektörünün tarihçesi ve bu günlere geliş sürecinden bahsederek yeni teknolojik olanakları basit bir dil ile anlatmaktır. Daha sonra okuyucuyu yeni ekonomi kavramı ile tanıştırarak yeni ekonominin nimetlerinden faydalanmanın getireceği yararlar açıklanmıştır. Mobil servislerin bugünü ve geleceğine ışık tutulmuş, ana amaç olan firmalara yeni fırsatları tanıtmak adına mobilite kullanımının yeni ekonomi açısından değerlendirmeleri ve firmalara yararlarına yer verilmiştir.Uygulama bölümünde türk insanının mobil teknolojilere yaklaşımı ve kulanım alışkanlıkları hakkında bilgi verilerek fırsat alanlarına dikkat çekilmiş, sonuç bölümünde tüm bu araştırma ve uygulama verileri değerlendirilmiştir. Ayrıca, bu araştırmanın devamı niteliğinde yapılabilecek çalışmalara da yer verilmiştir.