Özet:
Bu çalışmada işletme içi iletişim ile iş tatmini arasındaki ilişki bir şirket araştırması üzerinden incelenmiştir. Çalışmanın başlangıcında iletişim kavramı detaylandırılmış ve genel kabul görmüş iletişim modelleri incelenmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde iş tatmini kavramına değinilmiştir. İşin niteliği,yöneticiden tatmin, çalışma arkadaşlarından tatmin, ücret tatmini, çalışma koşullarının tatmini ve kurum imajdan tatminin iş tatmini üzerindeki etkileri incelerek işletmede uygulanan anketin soru başlıkları incelenmiştir.Son bölümde ise bir işletmede yapılan alan araştırmasına yer verilmiştir. Araştırmada anket yönetimi kullanılmış, elde edilen verilerin analizinde SPSS 11.0 programı kullanılmış ve frekans analizi ve normal dağılım üzerinde analiz çalışması yapılmıştır. Araştırma sonucunda iş tatmini ile şirket içi iletişim, çalışma ortamı. yönetsel yaklaşım (liderlik), ödüllendirme ve takdir, ücretlendirme ve kurum imajı arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiş ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Bulunan bu ilişkiler son bölüm kapsamında incelenerek izah edilmiştir.