YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Marka seçim sürecindeki boyutlar açısından tüketicilerin markalı ürün satın alma tercihleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya
dc.contributor.author Çakır, Gözde
dc.date.accessioned 2018-07-24T06:53:48Z
dc.date.available 2018-07-24T06:53:48Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7066
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007
dc.description.abstract Günümüzde isletmelerin yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılasması vetüketicilerin zihinlerinde yer alması markalasma ile mümkün olmaktadır. Marka,tüketici zihninde farkındalık yaratarak, satın almaya tesvik etmek için önemli bir faktördür. Tüketicilerin satın alma davranısları, ürünün/hizmetin niteliklerinin yanında hedef kitlenin demografik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve durumsal özellikleri tarafından da etkilenmektedir.Tüketicinin markalı ürün satın alma tercihleri, hem ürün hem de marka açısından sembolik ve fonksiyonel olarak iki boyutta incelenmektedir. Tüketiciler, kendilerine fayda sağlayan niteliklere sahip olan ürün ve markaya karsı olumlu tutum olusturarak seçim yapmaktadır. Marka seçim sürecinde sembolik fayda boyutunda yer alan ürünve marka ile ilgili nitelikler, tüketicilerin olumlu duygulara sahip olmasına yardımcı olmaktadır. Marka seçiminde fonksiyonel fayda boyutunda ise tüketici açısından ürün ve marka ile ilgili islevsel nitelikleri ortaya çıkarmaktadır.Bu durumdan yola çıkılarak Marmara ve Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerinden rastgele seçilen örneklem grubuna spor ayakkabılar hakkında anket çalışması yapılmaktadır. Bu anket çalısmasında sembolik ve fonksiyonel boyutta yer alan niteliklerden hangilerinin daha ağırlıklı olarak marka tercihine neden olduğu incelenmektedir. Ek olarak da örneklem grubunun marka farkındalığı ve marka sadakati konusunda incelemeler yapılmaktadır. Tüketicilerin demografik özelliklerine (yas, eğitim, gelir, cinsiyet) göre tercih ettikleri ürün ve marka niteliklerin farklılastığı görülmektedir.
dc.subject Marka
dc.subject Sembolik boyut
dc.subject Fonksiyonel boyut
dc.subject Marka tercihi
dc.title Marka seçim sürecindeki boyutlar açısından tüketicilerin markalı ürün satın alma tercihleri
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster