Özet:
İşletmelerin verimliliğinin arttırılmasında insan faktörünün öneminin anlaşılması, iş dünyası ve akademik çevrelerin dikkatini çalışanların işyerlerine ve işlerine karşı duygu ve tutumlarına çekmektedir. Bu duygu ve tutumlar hakkında fikir verebilecek iki önemli değişken iş tatmini ve örgütsel adalet algısı olarak ortaya çıkmaktadır. İş tatmini, iş görenin işine karşı gösterdiği tüm olumlu tepki veya duygulardır. Örgütsel adalet algısı ise çalışanların örgüt içindeki davranış ve uygulamaları ne ölçüde adil bulduklarının bir ifadesidir. Her iki olgu da çalışanların daha uzun süre işletmede kalması, daha az devamsızlık ve geç kalma eğilimi göstermeleri ve genel işletme performansının artışı gibi değişkenlerle yakın ilişkide bulunmaktadır.Bu çalışmada iş tatmini ile örgütsel adalet algısının tanımlanması için yapılan literatür taraması ve bu iki değişken arasındaki ilişkiye yönelik temizlik ürünleri sektöründe 177 çalışan üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına yer verilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre çalışanların iş tatmini ile örgütsel adalet algısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışanların örgütsel adalet algılarının kıdem, çalışılan bölüm, cinsiyet ve eğitim durumuna göre farklılık göstermediği, iş tatmininin ise bu değişkenlerden sadece cinsiyete göre değişkenlik gösterdiği tespit edilmiştir.