dc.contributor.advisor |
Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya |
|
dc.contributor.author |
Durmuş, Hande
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-24T07:11:58Z |
|
dc.date.available |
2018-07-24T07:11:58Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7089 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011 |
|
dc.description.abstract |
Gerilla pazarlama, rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı müşteriyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Bu yöntemi kullanan işletmeler rakiplerine göre müşterinin zihninde istediği yeri elde edebilmektedir. Bu sayede piyasaya ilk defa girmiş gibi müşterinin alışkanlıklarını değiştirmeyi ve kendi markalarını satın almaları konusunda sistemli çalışmalar yapmayı sağlamaktadır.Marka oluşturmak ve markaya iyi bir pazar sağlamak için reklam ve halkla ilişkiler çalışmaları önemsenmektedir. Bir markanın sık sık reklamının yapılması, devamlı ekranlarda görülmesi tüketicide marka ile ilgili güçlü bir çağrışım yapar. Çağrışımlar tüketiciye markayla ilgili bilgileri hatırlatır. Bu çerçevede gerilla pazarlama faaliyetleri ve marka çağrışımı ilişkisi üzerine bir inceleme yapılmıştır. İnceleme için kalitatif bir metot seçilmiş ve uzman görüşleri alınmıştır. Görüşülen uzmanların verdikleri bilgiler doğrultusunda gerilla pazarlama faaliyetleri ile marka çağrışımı kavramları arasında bir ilişki olduğu ancak bunun çok etkili ve güçlü bir ilişki olmadığı sebebinin ise marka çağrışımının sadece gerilla pazarlama kullanılarak yaratılmasının yavaş ve maliyetli olabileceğidir. |
|
dc.subject |
Gerilla pazarlama |
|
dc.subject |
Marka çağrışımı |
|
dc.title |
Gerilla pazarlamanın marka çağrışımı ile ilişkisi ve bir uygulama |
|
dc.type |
Tez |
|