Özet:
Bu çalışmanın amacı, bireylerin, çalıştıkları örgütteki eğitim faaliyetlerine ilişkin algılamaları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmanın ilk bölümünde giriş bölümüne yer verilmiştir. İkinci bölümünde, insan kaynakları faaliyetlerinden olan eğitim ve geliştirme detaylı olarak açıklanmıştır. Üçüncü bölümünde ise, örgütsel bağlılık kavramı üzerinde durulmuştur. Son olarak, uygulama bölümünde de söz konusu kavramlar arasındaki ilişkileri test etmek amacıyla bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma tanımlayıcı nitelikte olup, değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için bir model kurulmuş ve modeli test etmek için de korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Demografik değişkenlere yönelik analizlerde ise t-testi ve anovaya başvurulmuştur. İstanbul'da hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın merkez çalışanlarından 104 kişiye ulaşılmış ancak 81 kişiden geri dönüş alınabilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formu, demografik özellikler, eğitime yönelik algıların ölçülmesi ve örgütsel bağlılık davranışı ölçeği olmak üzere, üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın veri analizleri SPSS 17.0 bilgisayar programı ile parametrik testler uygulanarak yapılmıştır. Araştırma sonuçları, ana hipotezler arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ancak alt boyutlardan normatif bağlılık haricinde duygusal bağlılık ve devamlılık bağlılığı arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışanların eğitim algılamaları ve örgütsel bağlılıklarının eğitim düzeyi haricinde demografik özelliklere göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir.