Özet:
Bu çalışma, iş dünyasında ve İnsan Kaynakları Yönetimi'nde önemli yerleri olan çalışanların iş tatmini ile hizmet içi eğitim algılamaları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Buna göre çalışmanın birinci bölümünde hizmet içi eğitim, tanımı, önemi, amaçları, ilkeleri, yararları, ayrıca eğitim ihtiyacının analizi ve eğitimin programlanması, başlıca kullanılan eğitim yöntemleri ve eğitimde değerlendirme başlıkları altında detaylı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümde ise iş tatmini kavramı, önemi, iş tatminini etkileyen faktörler, iş tatminin sonuçları ve tatmin sağlamaya yönelik uygulamalar ele alınmıştır. Araştırma kapsamında, Şişli Belediyesi Genel Müdürlüğü 140 beyaz yaka çalışanına, hizmet içi eğitim ve iş tatmini ile ilgili anket uygulanmıştır ve anket sonuçları SPSS programının 18.0 versiyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde ise bu uygulamaya ait çeşitli analiz sonuçlarına yer verilmiştir. Yapılan istatistiksel değerlendirmelerde, ölçeklerin güvenilirliklerini ölçmek için Cronbach's Alpha değerine bakılmış, demografik özelliklere ilişkin Frekans hesaplamaları, anketlerin dağılımı için Kolmogorov-Smirnov Z testi, değişkenler arası ilişkinin derecesini ve yönünü ölçmek için Korelasyon analizi ve değişkenler arası farklılıkları ölçmek için ise Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre, çalışanların iş tatmini ile hizmet içi eğitim algılamaları ve ayrıca hizmet içi eğitimin uygulanması, yönlendirilmesi ve planlanması ve değerlendirilmesi arasında ilişki olduğu kabul edilmiştir. Çalışanların iş tatmini, demografik özelliklerinden yaş değişkenine göre farklılık gösterdiği, hizmet içi eğitim algılamalarının ise yaş ve kıdem değişkenlerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.