Abstract:
Mobil cihazlar günümüzde birçok alanda hayatı kolaylaştıran araçlardır. Mobil cihazların işlevlerinin artmasıyla birlikte, bu cihazlara olan eğilim ve beklentiler de artmıştır. Bu doğrultuda, mobil cihazların yeteneklerinin artması sonucu, çalışanlara yönelik farklı eğitim yöntemleri gündeme gelmiştir. Bu eğitim yöntemlerinden birisi de “mobil öğrenme”dir. Mobil öğrenme, kısaca, “e-öğrenme” seklinde tanımlanan eğitimin mobil cihazlar üzerinden, zaman ve mekan kısıtı yaşanmadan gerçekleştirilmesi seklinde ifade edilebilir. Bu tür eğitimlerin amacının teknolojiden yararlanarak geleneksel eğitime katkıda bulunurken, aynı zamanda, alternatif bir öğrenme yöntemi geliştirmek olduğu da kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulamalarına ve ortamlarına ilişkin çalışanların görüşlerini öğrenmektir. Bu bağlamda, çalışmada öncelikle, mobil öğrenmeye geçisin e-öğrenme ile başladığı düşünülerek, hizmet içi eğitim ve e öğrenme kavramlarına değinilmektedir. Daha sonra, mobil öğrenmenin tanımı, avantajları ve dezavantajları üzerinde durulmaktadır. İzleyen bölümde ise, mobil öğrenme araçları hakkında kısaca bilgi verilmiş, Türkiye’de ve Dünya’da mevcut mobil öğrenme uygulamalarından söz edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde, konuya yönelik bir uygulama yer almaktadır. Uygulama, İstanbul’da faaliyet gösteren ve Türkiye'nin her ilinde hizmet üretimi yapan bir GSM firmasında, derinlemesine mülakat yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, elde edilen görüşlere dayanarak, mobil öğrenmenin genelde çalışanların is yapma şekillerinde ve isten memnuniyetleri konusunda kendilerinde olumlu etki iv bıraktığı gözlemlenmiştir. Çalışma, gelişime ve uygulamaya açık alanlara yönelik yorumlar ve öneriler ile son bulmaktadır.