Özet:
Ürün yerleştirme, geleneksel reklamcılığın yükselen maliyetler, azalan etki gücü gibi nedenlerle etkinliğinin düşüş gösterdiği bir durumda, pazarlamacıların hedef kitlelerine ulaşmak için kullandıkları yeni ve değerli bir alternetif olarak öne çıkmaktadır. Başarıyla gerçekleştirilmiş bir ürün yerleştirme uygulamasının, marka bilinirliği, marka imajının yükseltilmesi ve satış rakamları konularında olumlu etki yapacağı bilinmektedir. Bu şartlar altında ürün yerleştirmenin, yakın gelecekte daha da önem kazanacağı öngörülmektedir. Bu nedenle, işletmelere bu denli olumlu katkı sağlayacak bu uygulamaların, nasıl daha etkin bir şekilde gerçekleştirilebileceği konusu önem kazanmaktadır. Çünkü, geleneksel reklama kıyasla ürün yerleştirme, yoğun rekabet ortamında daha az maliyetle, hedef kitlelerine daha etkili bir biçimde ulaşma olanağı sunmaktadır. Bu tez çalışmasında, ürün yerleştirme kavramı hakkında detaylı bilgiler verilip, sonrasında 50 kişilik bir katılımcı grubuna deneysel bir çalışma uygulanmıştır. Bu çalışmada marka hatırlanabilirliği baz alınarak, komedi ve aksiyon-macera filmlerindeki ürün yerleştirme uygulamalarının etkinliği karşılaştırılmıştır. Çalışma, bu özelliğiyle bilimsel araştırmalara yapacağı katkının yanında, işletmelere daha etkili ürün yerleştirme uygulamalarının hangi şartlar altında gerçekleştirilebileceği konusunda önemli ipuçları vermektedir.