YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İş süreçlerinin yeniden tasarlanması(SYT) ve bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Muhteşem Baran
dc.contributor.author Tozkopar, Fulya
dc.date.accessioned 2018-07-24T07:12:20Z
dc.date.available 2018-07-24T07:12:20Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7126
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008
dc.description.abstract Dilimizde "süreç yenileme", "süreçlerin yeniden tasarlanması" veya değişim mühendisliği olarak karşılık bulan BPR kavramı, toplam kalite yönetiminden sonra ,son yıllarda en çok sözü edilen kavram olmuştur.Süreçlerin Yeniden Tasarımı (SYT) kavram olarak, işletmelerin rekabet koşullarına uyabilmeleri ve müşterilerine daha iyi, kaliteli, çabuk ve ucuz hizmet sunabilmeleri için, işletmedeki tüm iş yapma süreçlerinin köklü bir şekilde gözden geçirilmesi ve yeniden yapılandırılmalarını ifade etmektedir.SYT yaklaşımı, varolan herşeyi gözardı ederek "ne ve nasıl olması" gerektiği sorularına cevap aramaktadır.SYT ilk kez 1990 yılında Micheal Hammer tarafından ortaya atılmıştır. 1993'te Micheal Hammer ve James Champy'nin birlikte yazdığı "Reengineering The Corporation" başlıklı kitap ile popülarite kazanmış olan kavram günümüzde şirketlerin rekabet ortamında öne çıkmak için uyguladığı, değişim gereksinimlerinin sonuçlarından biri olan ve çok tartışılan yeni yaklaşımlardan biridir.Bu çalışmanın amacı, Toplam Kalite Yönetimi kavramının ardından en çok ilgi uyandıran SYT yaklaşımını genel hatları ile incelemek, yaklaşımın ilişkili olduğu diğer kavramlar ile karşılaştırmak, faklılıkları ve gerekliliğini ortaya koymaktır.Uygulama bölümünde yöntem olarak anket tekniği seçilmiş ve kurumsal bir firmada orta ve üst düzey yöneticilerin, kurumda yürütülen yeniden yapılanma çalışmalarına bakış açısı bu sorular ile ölçülmeye çalışılmıştır. Anket soruları ve hipotezleri aynı zamanda Tom Peters ve Robert Waterman'ın "In Search Of Excellence" kitabında yer almış olan 7 S Konusu ile ilişkilidir. 7 S kısaca, düşünce sistemlerini, yönetsel yapısında değişikliklere giden ve firmayı analiz edip gözden geçirmeyi sağlamakta başvurulan bir yoldur.
dc.subject Süreçlerin yeniden tasarlanması
dc.subject Yeniden tasarım planlaması
dc.subject Syt başarısızlık nedenleri
dc.title İş süreçlerinin yeniden tasarlanması(SYT) ve bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster