Özet:
Dünyada son dönemlerin en çok tartışılan konularından biri olan küresel iklim değişikliği(KİD), dünyada ve Türkiye'de firmaların gelecek planlarında radikal değişikliklere neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, KİD'in işletme stratejileri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Uygulama kısmında Türkiye'deki sanayi işletmelerinin işletme stratejileri ile KİD arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak bu ilişkiyi ölçmek için anket kullanılmıştır. Bu çalışma için kullanılan veriler, İstanbul Sanayi Odası'nın 2006 yılında belirlemiş olduğu 500 büyük işletmeye 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmak suretiyle elde edilmiştir. Araştırma sonuçları değişkenlerin tipine göre, SPSS 16 programı kullanılarak ve frekans dağılımları, Kruskal Wallis ve Chi-Square analizleri ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ankete katılan işletmelerin büyük çoğunluğu KİD'e stratejilerinde yer verip konuyla ilgili çevreci inovasyonlar yapmaktadırlar. Araştırmada, işletmelerin KİD'e bakış açılarının stratejilerine KİD'i dahil edip etmemelerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. İşletmenin KİD sürecinden etkilenmesinin, işletmelere göre tüketicilerin KİD bilincinin, KİD konusundaki yasal düzenlemelerin, KİD konusunda işbirlikleri yapılması gerekliliğinin işletme stratejilerine KİD'in dahil edilmesi ya da edilmemesine göre farklılık göstermediği görülmüştür. KİD'in yeni pazar fırsatları getirmesinin işletme stratejilerine KİD'in dahil edilmesi ile ilişkili olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, işletmelerin KİD'e bakış açılarının sektörlere, işlemenin büyüklüğüne, faaliyet süresine ve sermaye yapısına göre farklılık göstermediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Küresel iklim değişikliği, işletme stratejileri, çevreci(yeşil) inovasyonlar.