Abstract:
Mobilya insanoğlunun iç içe yaşadığı ve yaşamının her aşamasında kullandığı temel tüketim malları arasında yer almaktadır. Mobilyanın insanlar için, ekonomik, kullanışlı, ulaşılabilir ve sağlıklı olması önemli kriterlerdir. Tedarik zinciri yönetimi mobilya sektöründe henüz bilinçli ve ölçülebilir bir uygulama bulmamakla birlikte, önemi yeni kavranmaktadır. Mobilya sektörünün tek tip hammadde ve yarımamül kullanmaması karmaşık bir tedarik zincirine sahip olmasına neden olmaktadır. Mobilya sektöründeki tedarik zinciri yönetimi yaklaşımının hangi aşamada olduğunu ve neler yapılabileceğini araştırmayı amaçlamaktadır.Mobilya sektöründe tedarik zinciri yönetimi, tasarım ve Ar-Ge süreci, tedarik süreci, yatırım ve üretim süreci, dağıtım süreci, pazarlama ve satış süreci ve müşteri hizmetleri süreci olmak üzere tüm aşamaları incelenmiştir. Mobilya sektörü ile ilgili birçok çalışma yapılmasına rağmen, tedarik zinciri yönetiminin mobilya sektöründeki etkilerini değerlendiren çalışmalar yok denecek kadar azdır. Bu doğrultuda teorik bir çerçevenin oluşturulması ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren firmaların, tedarik zinciri yönetiminde hangi aşamada olduklarını ölçmeye yönelik bir anket çalışması uygulanmıştır. Anket sonuçları, SPSS (Statistik Package for Social Sciences-Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) programıyla değerlendirilerek, bulgular hakkında yorumlar yapılmıştır.