dc.description.abstract |
Bu çalışmada perakende tekstil sektörü ve lüks mağazacılık ile mağazacılığın tarihsel gelişimine dair bilgiler verilmiş ve liderlik yaklaşımları ve mağazacılıktaki yansımaları üzerinde durulmuştur. Uygulama bölümünde perakende lüks mağazacılık sektöründe çalışan yöneticilerin liderlik tarzları incelenmiştir. Çalışmada literatürden yararlanılarak hazırlanan açık uçlu sorular üzerinden lüks mağazacılık yöneticileri ile bire bir görüşmeler yapılmış ve sonuçlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Liderlik yaklaşımlarının en etkin lider özellikleri kullanılarak mağaza yöneticilerinin farklı durumlarda bu özelliklerin ne kadarını kullandıkları tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda lüks mağazacılıkta yöneticilerin farklı liderlik tarzları sergiledikleri görülmüştür. Yöneticiler marka ve şirket ile ilgili durumlar söz konusu olduğunda işe yönelik, ekip ile olan ilişkileri söz konusu olduğunda ise kişiye yönelik tutum sergilemektedirler. Yöneticilerin sahip olması gereken en önemli özellik ağırlıklı olarak presentable olmak olarak nitelendirilmiştir. Bunun yanı sıra lider lüks mağaza yöneticilerinin personel yetiştirme, delegasyon yapabilme, farklılıklara göre yönetim, vizyon ve misyon oluşturma, koçluk yapma gibi konularda kendilerini daha çok geliştirmelerinin gerekliliği düşünülmektedir. Lüks mağazacılıktaki rekabet, işletmelerin daha hızlı hareket eden, çabuk ve doğru kararlar alan, bilgiyle donatılmış ve liderlik özellikleri gösteren yöneticilere ihtiyacı olduğunu göstermektedir. |
|