Özet:
Gelişmekte olan ülkelerde firmaların büyük bir çoğunluğu değişmekte zorlanmaktadır. Kurum kimliğinin yeniden oluşturulması her büyüklük ve küçüklükteki firmaların sorunudur. Kurum kendi kimliği ile hem kendisinin hem de ürünlerinin sektördeki rakiplerinden farklı olduğunu göstermektedir. Kurum kimliğini bir bütün olarak inceleme konusu yapmak bu sebepten dolayı uygundur. Bu ve benzeri faaliyetler firmaların hedef kitleleri ve çevresi üzerinde belli bir imajının oluşmasına yardımcı oluyor. Kurumsal İmaj rekabet ortamında müşterilerin tercih kriterleri açısından da çok önemlidir. Bu anlamda imaj ve kimlik kavramlarının ne kadar iç içe olduğunu inceleyeceğiz. Kurum imajı, bir kurumun vizyonunu, misyonunu, amaçlarını, politikalarını, uzak veya yakın çevreye bakış açısını hedef kitlelere iletmektedir. Kurum imajı, müşterilerle, çalışanlarla, rakiplerle ve diğer hedef kitlelerle ilişki kurulmasında kuruma kolaylıklar sağlamaktadır. Kurumsal imaj ve kurumsal kimlik ilişkisi de bu açıdan önemli olmakla birlikte, bir işletmenin varlığının hedef kitle gözündeki yeri ve genel olarak var olduğu konumu bir bütün olarak belirlemektedir.Bu araştırmanın da amacı işletmelerin kendilerini mevcut kurumsal kimlik ve kurumsal imaj açısından değerlendirmesini, mevcut durumun tespitinin yapılması yönündedir. Ayrıca, kurumsal kimlik ve kurumsal imaj oluşturma veya iyileştirme sürecini tanımlamak ve bu konuda bir kılavuz niteliğinde çalışma ortaya koymak ve bu sürecin sağlıklı yapılması için teklif ve öneriler geliştirilmektedir. Genellikle sonuç olarak beklenildiği gibi, firmaların kurumsal kimlik çalışmalarını firma profilleri (büyüklük, sektörel ve.s.) ile doğru orantılı olarak benimseme ve önemseme düzeylerine sahip olduklarını gördük. Çıkarılan sonuçlardan en önemlisi ise bu kavramların şirketler açısından önemli olduğunun kavranması gerektiği ve bu konunun firmaların en az kuruluş amaçları kadar önemsenmesi gerektiği yönünde olmuştur.