Özet:
Günümüzde firmaların hayatta kalma mücadelelerinde reklam gittikçe daha önemli bir konuma gelmiştir. Tv reklamları görsel ve işitsel pek çok öğeyi kullanabilmesi ve çok sayıda tüketiciye ulaşabilmesi açısından en cazip reklam araçları arasında üst sıralarda yer almaktadırlar. Tüketiciler de zamanla izledikleri TV reklamlarına karşı bir tutum içerisine girmişlerdir.Bu çalışmada, televizyona verdikleri reklamlarla birbirleri ile bir yarış içinde olan telekomünikasyon şirketlerine karşı tüketicilerin geliştirdikleri tutumlar ve bu tutumların satın alma niyetlerini nasıl etkiledikleri incelenmektedir. Araştırma içerisinde tüketicilerin davranışları, TV reklamlarında kullanılan yöntemler, ikna olgusu, şüphecilik ve tutum konuları yer almaktadır. Sonuçta, tüketicilerin geliştirdikleri tutumun satın alma niyetlerini nasıl etkilediği irdelenmektedir. Çalışmanın amacı, TV reklamlarına karşı olan tüketici tutumlarının satın alma niyetine etkisine dikkat çekerek reklamcıları ve araştırmacıları bu konu üzerinde çalışmaya teşvik etmektir. Böylelikle hem reklam veren kurumlara, hem de reklamcılara faydalı olmayı, bununla birlikte akademik anlamda bu konuyla ilgilenen kişilere örnek teşkil etmeyi amaçlamaktadır.Çalışmada, Türkiye'nin telekomünikasyon şirketleri Turkcell, Vodafone ve Avea şirketleri hakkında anket yolu ile tüketicilerin bilgisi alınmış, daha sonra SPSS programı yardımıyla bu veriler analiz edilmiştir. Araştırmadan yola çıkarak, reklamcıların, reklama büyük bütçeler ayıran şirketlerin ve araştırmacıların dikkatini tüketicilerin bu konuya bakış açılarına çekmektir. Araştırma sonuçları tutumun satın alma niyetini etkileyen değişkenlerden biri olduğunu ortaya koymuştur. Tüketici tutumlarında ortaya çıkan en etkili faktör ise tüketici güveni olmuştur.