Özet:
Bu çalışmanın amacı, denizcilik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanların iş tatminleri ile örgütsel iletişim arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte iş tatmininin alt boyutları olan, ödemeler, işin niteliği, birlikte çalışılan işgörenler, örgüt ve yönetim, övülme ve terfi imkanları ile de örgütsel iletişim arasındaki ilişki incelenmiştir.Bilindiği gibi iletişim, kişiler veya gruplar arasında bilgi aktarımıdır. Örgütsel iletişim ise, örgütün karmaşık yapısından dolayı daha çok bir örgüt içerisinde tüm üyeleri ile faaliyetlerini birbirine bağlayan bilgi ağı olarak da tanımlanabilir.Bunun yanı sıra iş tatmini, çalışanın örgüte kazandırdığını düşündüğü katkıya karşılık, örgütten beklediklerini karşılaştırması süreci ve süreç sonrasında duyduğu memnuniyet hissidir.Araştırmanın uygulama safhasında, örneklem olarak denizcilik sektöründe, armatörlük, acentelik, personel danışmanlığı ve brokerlik faaliyet konulu 21 işletmenin 168 çalışanı yer almaktadır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış, elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 15.00 veri analiz programı aracılığıyla x² testi, frekans analizi, Kruskal Wallis fark testi, Mann Whitney U fark testi ve güvenilirlik analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda örgütsel iletişim ile işin niteliği, örgüt/yönetim, övülme, terfi olanakları, birlikte çalışılan diğer işgörenler den tatmin ile anlamlı ilşki bulunmuşken ücret arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.Dolayısıyla çalışanı işine bağlılığını arttırmak ve tatminini yükseltmek için örgüt içi iletişimin oldukça önem kazandığı gözlemlenmiştir. Örgüt içi iletişime önem verilmesi, örgüt içindeki gelişmelerden, stratejilerden, alınan kararlardan çalışanların haberdar edilmesi hatta çalışanlara karar hakkı verilmesi anlamındadır. Örgüt içindeki iletişim faaliyetlerinin arttırılması, iletişim kanallarının çeşitlendirilmesi dolayısıyla çalışanların ihtiyaç duydukları bilgilere en kısa ve hızlı yoldan ulaşılması şeklinde ifade edilebilir.