Abstract:
İşletmelerin zorlaşan piyasa koşulları içinde rekabet güçlerini koruma yollarından biri, sahip oldukları işgören gücünü geliştirmek ve kalifiye işgörenlerin işletmeden ayrılma nedenlerinin önüne geçmektir. Kurumların sahip oldukları işgören gücünden daha etkin bir şekilde yararlanabilmeleri ve çalışanlarını ellerinde tutabilmelerinin bir yolu ise çalışan memnuniyetinin belli bir seviyede tutulmasıdır. Bu sebeple bu araştırmada, çalışan memnuniyeti kavramının etkilendiği ve kavramın etki ettiği faktörlerin irdelenmesi amaçlanmış ve konu ile ilgili olan çalışma hayatındaki uygulamalar ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır.Çalışmanın ilk bölümünde, çalışmanın amacı, önemi ve konunun işlenme şekli ile ilgili olarak bilgi verilmiş, ikinci bölümde araştırmada kullanılan genel kavramlardan bahsedilmiş, üçüncü bölümde, öncelikle memnuniyet kavramına açıklık getirilmeye çalışılmış, ardından memnuniyet kavramını etkileyen faktörler ve memnuniyet kavramının çalışma hayatında etkilediği olgular açıklanmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde, 7 farklı firmanın çalışan memnuniyeti süreçlerini yöneten insan kaynakları yöneticileri ve sorumluları ile yapılan mülakatlardan elde edilen bulgular açıklanarak firmaların uygulamalarından bahsedilmiştir. Çalışmanın son bölümde ise elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada, kurum içindeki memnuniyet seviyesinin hedeflenen düzeylere çıkartılması ve korunması için memnuniyet kavramının tüm yönleri ortaya konulmak istenmiştir.