Özet:
Bir konu hakkında zamanında ve doğru karar verebilmenin önemi hem kişiler hem de kuruluşlar için giderek artmaktadır. Dolayısıyla karar verme konusundaki çalışmalar da günden güne önem kazanmaktadır. Günümüzde firmalar için en önemli hedef müşteri isteklerini gerçekleştirmek olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle siparişe dayalı üretim yapan işletmelerde müşteri isteklerini hem tam olarak, hem de istenilen zamanda gerçekleştirmek giderek önem kazanan bir noktadır. Bu isteklerden en önemlisi de müşteriye siparişini tam zamanında teslim etmektir. Literatürde proje önceliklerini belirlemeye yönelik birçok yöntem ve algoritma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı üretim yapan işletmelerde üretilecek projelerin sıralanması işlemine, firma bünyesindeki tüm bölümlerin üretime olan etkilerinin dahil edilmesiyle farklı bir bakış açısı getirmektir. Çalışma cam ambalaj sektörünün kalıp tedarikçisi konumunda bulunan bir firmada uygulanmıştır. ANP modeli firma yöneticileri ve bölümlerinde çalışan beyaz yakalı personeller ile yapılan toplantı ve beyin fırtınası çalışmaları sonucunda ortaya çıkarılmıştır. Kurulan ANP modelinde ki kriterlerin ilişkilerine göre ikili değerlemeleri yapılarak kriterlerin ağırlıkları bulunmuştur. Akabinde bu kriterlere göre firmada ki siparişe bağlanmış projeler ikili karşılaştırılmıştır. Yapılan hesaplamalar sonrasında da projelerin üretim öncelikleri belirlenmiştir.Firma yöneticilerince çalışma sonucunda ortaya çıkan önceliklerin gerçeği oldukça yansıttığı düşünülmektedir. Zira ödeme alınamaması sebebiyle siparişleri askıya alınan GG ve BLC kodlu firmaların siparişleri en düşük önceliği almıştır.